I: 3 x naponta, alkalmanként 3 percen át. Hatása: vértisztító, idegerősítő, koncentrációnövelő. Egyenes derékkel ülönk a széken és szemmagasságban kb. 1,5 m-re egy pontot nézünk a falon. Kezünk a lábszárunkon, a hüvelyk és mutatóujj V alakban. 7-1-7-1 mp-el lélegzünk, tüdőnket fentről lefelé töltjük meg a levegővel.

II: Ágaskodó légzés. Reggel, ébredés után. 7-1-7-1 légzés. Testsúly a talpakon. Kicsi terpesz. Szemmagasságban egy pontot nézünk a falon. A belégzés alatt ökölbe szorul a kéz a test mellett, miközben lábujjhegyre állunk, kilégzés alatt fordítva. Vértisztító, lábnak jót tesz, hallást javítja, hallottak megértését javítja, testi-lelki egyensúly érzék.

III. Étkezés után üljünk le egy székre. ½ m-re a lábak előtt nézzünk egy pontot. 7-4-7-4-el lélegezzünk. 7 mp alatt hajoljunk előre (és nézzük a pontot) 3 x mondjuk magunkban: a légzés ad életet, vagy a légzés megelevenít. 4 mp-ig benn tartjuk a levegőt és 2 x mondjuk az előbbi mantrát. 7 mp alatt kilélegzünk és 3 x mondjuk a mantrát, miközben gerincünk kiegyenesedik és 4 mp-ig nem veszünk levegőt, 2 x mantra. Hatása: erősödik a rekeszizom, javul a testtartás, javul a koncentrációs képesség, energetikai védelmet ad, szaglóérzék finomodik.

IV. Égtáj légző gyakorlat. Reggel K, délben D, este Ny, lefekvéskor É irányban állva végezzük. Hatás: emésztést, ízlelést javítja. A gyakorlatot 12 x, mindkét karral végezve egynek számít, végezzük. Terpeszben állunk, belélegzünk, kar a szem előtt elhalad, kinyújtva égnek emeljük, levegőt benn tartjuk, előre hajolva koppantunk a földön, kilélegzünk és hátra oldalra vezetve testünk mellé tesszük a karunkat. Ugyanezt a másik karral is elvégezzük.

Mind a 4 gyakorlat: akaraterő növelő, kitartást fejlesztő gyakorlat, szenvedélybetegségről leszokásban nagy segítség.